Ifjúsági coaching 

Szülő-kamasz coaching

Nagyon sok stresszes gyermekkel keresnek fel, akik feladták, és elvesztették önbizalmukat. Olyan elvárásokat támaszt az oktatás a mai gyermekek elé, ami irreális. Családban előforduló nehézségek, változás próbára teszi őket. 

Új egyensúly eléréséhez, alakítsunk ki együtt stratégiát! Értsük meg együtt az okokat! 

Hihetetlen nagy lehetőséget látok a kamaszokban. A vágyaik energiája ebben az életkorban elsöprő. Az az éleslátás, nyers erő, jó értelemben vett arrogancia és őszinteség, ami még megvan bennük csak arra vár, hogy valaki bízzon bennük, támogassa, és ne engedje el a kezüket mindaddig, míg maguk is elhiszik mennyire értékesek. 

Szülő-kamasz coaching

  • Negatív az önképe, hullámzó a kedve?
  • Nehezen kezeli a stresszt, a teljesítménynyomást?
  • Változás volt az életében, vagy változás előtt áll?
  • Megnőtt a konfliktus köztetek?
  • Céltalan? Nem találja a helyét? 
  • Pályaválasztás előtt áll?

Vannak helyzetek, mikor külső segítséget kell kérni olyan szakembertől, aki más szemüvegen keresztül látja a gyermeket.

Jövőorientált ifjúsági coaching

  • Nem tudod ki vagy, és merre tarts?
  • Párkapcsolati nehézségeid vannak?
  • Nincs önbizalmad?
  • Megmagyarázhatatlan érzések vannak benned, ami miatt aggódsz?
  • Túl sok a teher, és nem bírod egyedül?
  • Nem jössz ki a szüleiddel?
  • Teljesítményed nem tükrözi a tudásod?

Fordulj hozzám bizalommal, segítek megtalálni önmagad! 

Kamaszkoromban szomjaztam a tudást, meg akartam ismerni önmagam és őszintén hittem, hogy kiforgatom majd sarkaiból a világot. Megváltoztatom, és jobbá teszem. És tudod mit? Végül így lett.  
Ezért is hiszek ennyire a kamaszokban!

Foglalkozásaim során, szociálpedagógiai képzettségem a gyerekcoaching (Brief,és a Kids’Skills) módszertanával egészítem ki.

Célokat tűzünk ki, és olyan eszközöket kap kezébe, amivel magasabb önértékelésre tehet szert. 

Szülő- gyermek konfliktusok és gyermeknevelési elakadások feloldására, a gyermek stresszkezelésének és változástűrésének javítására alakítsunk ki együtt stratégiákat! 

Gyakran ismételt kérdések

Velem sem beszél, miért nyílna meg egy idegennek?

Mi mindent elmondtunk szüleinknek? Nem, mert annak tétje volt. Megbántom, csalódik bennem, terhet rakok rá, és ezt a gyerekek nem szeretnék. Egy külső szakemberben bíznak, hogy segítik őt, mert ő is úgy működik mint mi, jó kibesszélnie magából. 

Hogyan tudja megfogalmazni egy gyerek, hogy mi a célja?

Kérdezek, sokat sokat kérdezek. Azt a vágyott képet járjuk körbe, ahol már nincs jelen a probléma. Gyermek azt mondja ” Nem akarok szorongani, az iskolában.” Itt az én szerepem kideríteni mit jelent számára az, ha nem szorong, akkor milyen? Az ő válasza lesz a kitűzött cél; pl. felszabadult, laza, Innentől a szerződésünk tárgya ez a cél, és ezért dolgozunk.

Mi a helyzet, ha olyan célt szeretne, ami nehezen teljesíthető?

Vegyünk egy példát. Ha azt mondja, hogy el szeretne költözni otthonról? Ezt a célt a továbbiakban eszközként jelenítem meg számára. Milyen különbséget jelentene az életébe az elköltözés? Ez milyen eredményekkel járna? Kérdések, és a beszélgetés mentén egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy mi az amin változtatni kell ahhoz, hogy boldogabb lehessen, felmérjük kik, és mi támogatják ebben. Lehetővé tesszük,hogy a fiatal felfedezze mi is az, amit akar az élettől. 

Hány éves kortól ajánlott a foglalkozás?

Gyermekek személyisége 10 éves kor felett érik meg arra, hogy önállóan vele is foglalkozzak. Ekkorra alakul ki a gyermeknél az autonóm erkölcs, ami azt jelenti, hogy a szabályokat már nem engedelmességből, hanem belátásból követi. Eben az időszakban jelenik meg az önismereti igény. “Milyen vagyok?” “Mire vagyok képes?”

Megtudhatom mit mond a gyerekem? Jelen lehetek a coaching során?

Első alkalommal a szülővel beszélek, elmondja mit lát a gyereken, mik a félelemei. Ezt követő alkalmakkor a gyerekkel dolgozom, amikor szükséges bevonom a szülőt. A coaching folyamat során a titoktartás kötelez. Az elhangzottak a gyermek és köztem maradnak, ezt szakmai titokként kezelem. Szülőt partnerként kezelem mindvégig, olyan mértékben tájékoztatom, ami a szakmai munka eredményessége szempontjából fontos, ezt az információt a gyermekkel előtte egyeztetem.

A titoktartásnak vannak korlátai. Ha a gyermekre, vagy bárki másra veszélyes lehet ami tudomásomra jutott, abban az esetben tájékoztatom a szülőt, illetve más szakember bevonására hívom fel a figyelmet.