Ifjúsági coaching 

Szülő-kamasz coaching

A kamaszkor egy olyan időszak az életben, amikor a legtöbb fiatal nehézségekkel néz szembe. Az identitás keresése, az önállóságra való törekvés, a baráti kapcsolatok kialakítása, és az iskolai és családi elvárások mind hatalmas teher lehetnek.

Célom, hogy segítsek a fiataloknak feldolgozni a kamaszkorra jellemző problémákat és fejleszteni fontos készségeiket.

A coaching folyamata általában rendszeres találkozókból áll, ahol a kamasszal közösen dolgozok az előre meghatározott célkitűzéseken.

Segítek a fiatalnak megérteni és felderíteni az érzéseit, gondolatait és motivációit, és megtalálni a saját útját.

 A Kamasz Coaching szolgáltatásai több területet lefednek, beleértve az önértékelést, a stressz kezelését, a kommunikációt, az időmenedzsmentet és az életcélok meghatározását.

Minden kamasznak más az állapota, ezért a coaching folyamata minden esetben egyedi és személyre szabott.

Szülő-kamasz coaching

  • Negatív az önképe, hullámzó a kedve?
  • Nehezen kezeli a stresszt, a teljesítménynyomást?
  • Változás volt az életében, vagy változás előtt áll?
  • Megnőtt a konfliktus köztetek?
  • Céltalan? Nem találja a helyét? 
  • Pályaválasztás előtt áll?

Vannak helyzetek, mikor külső segítséget kell kérni olyan szakembertől, aki más szemüvegen keresztül látja a gyermeket.

Egyéni konzultáció ára: 10.000Ft/60 perc 14.000Ft/90 perc

 

Jövőorientált ifjúsági coaching

  • Nem tudod ki vagy, és merre tarts?
  • Párkapcsolati nehézségeid vannak?
  • Nincs önbizalmad?
  • Megmagyarázhatatlan érzések vannak benned, ami miatt aggódsz?
  • Túl sok a teher, és nem bírod egyedül?
  • Nem jössz ki a szüleiddel?
  • Teljesítményed nem tükrözi a tudásod?

Fordulj hozzám bizalommal, segítek megtalálni önmagad! 

Egyéni konzultáció ára: 10.000Ft/60 perc 14.000Ft/90 perc

A kamaszok készségfejlesztése számos területet érint, mivel ebben az életszakaszban a személyiség és az identitás kialakulása, az önállóság fejlődése, valamint a társas kapcsolatok és a tanulás intenzív folyamatok.

Az alábbiakban néhány olyan területet sorolok fel, amelyek fontosak lehetnek a kamaszok készségfejlesztése során:

 

  1. Önismeret:
    • Az érzelmek felismerése és kezelése.
    • Az egyéni értékek, célkitűzések és érdeklődési területek azonosítása.
  2. Kommunikációs Készségek:
    • Hatékony kommunikáció a családban, baráti körben és iskolában.
    • Konfliktuskezelés és problémamegoldás fejlesztése.
  3. Stresszkezelés:
    • Stresszforrások felismerése és azok kezelése.
    • Relaxációs technikák és mindfulness gyakorlatok elsajátítása.
  4. Döntéshozatali Készségek:
    • Célok kitűzése és hosszú távú tervek készítése.
    • Döntések meghozatalának folyamata és következmények átgondolása.
  5. Szociális Készségek:
    • Baráti kapcsolatok építése és fenntartása.
    • Empátia fejlesztése és mások érzéseinek megértése.
  6. Önállóság és Felelősségvállalás:
    • Az önállóság növelése mindennapi tevékenységek és döntések terén.
    • Felelősségvállalás saját cselekedeteikért és döntéseikért.

Ezek a területek kölcsönhatásban állnak egymással, és a kamaszok készségfejlesztése egy komplex folyamat, amelynek támogatásához coaching, mentorálás és szülői támogatás egyaránt hasznos lehet.

Foglalkozásaim során, szociálpedagógiai képzettségem, az iskolai szociális munkában szerzett tapasztalatom egészítem ki a gyerekcoaching (Brief,és a Kids’Skills) módszertanával.

Hihetetlen nagy lehetőséget látok a kamaszokban, megvan bennük minden, ami csak arra vár, hogy valaki bízzon bennük, támogassa, és ne engedje el a kezüket mindaddig, míg maguk is elhiszik mennyire értékesek.

Gyakran ismételt kérdések

Velem sem beszél, miért nyílna meg egy idegennek?

Mi mindent elmondtunk szüleinknek? Nem, mert annak tétje volt. Megbántom, csalódik bennem, terhet rakok rá, és ezt a gyerekek nem szeretnék. Egy külső szakemberben bíznak, hogy segítik őt, mert ő is úgy működik mint mi, jó kibesszélnie magából. 

Hogyan tudja megfogalmazni egy gyerek, hogy mi a célja?

Kérdezek, sokat sokat kérdezek. Azt a vágyott képet járjuk körbe, ahol már nincs jelen a probléma. Gyermek azt mondja ” Nem akarok szorongani, az iskolában.” Itt az én szerepem kideríteni mit jelent számára az, ha nem szorong, akkor milyen? Az ő válasza lesz a kitűzött cél; pl. felszabadult, laza, Innentől a szerződésünk tárgya ez a cél, és ezért dolgozunk.

Mi a helyzet, ha olyan célt szeretne, ami nehezen teljesíthető?

Vegyünk egy példát. Ha azt mondja, hogy el szeretne költözni otthonról? Ezt a célt a továbbiakban eszközként jelenítem meg számára. Milyen különbséget jelentene az életébe az elköltözés? Ez milyen eredményekkel járna? Kérdések, és a beszélgetés mentén egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy mi az amin változtatni kell ahhoz, hogy boldogabb lehessen, felmérjük kik, és mi támogatják ebben. Lehetővé tesszük,hogy a fiatal felfedezze mi is az, amit akar az élettől. 

Hány éves kortól ajánlott a foglalkozás?

Gyermekek személyisége 10 éves kor felett érik meg arra, hogy önállóan vele is foglalkozzak. Ekkorra alakul ki a gyermeknél az autonóm erkölcs, ami azt jelenti, hogy a szabályokat már nem engedelmességből, hanem belátásból követi. Eben az időszakban jelenik meg az önismereti igény. „Milyen vagyok?” „Mire vagyok képes?”

Megtudhatom mit mond a gyerekem? Jelen lehetek a coaching során?

Első alkalommal a szülővel beszélek, elmondja mit lát a gyereken, mik a félelemei. Ezt követő alkalmakkor a gyerekkel dolgozom, amikor szükséges bevonom a szülőt. A coaching folyamat során a titoktartás kötelez. Az elhangzottak a gyermek és köztem maradnak, ezt szakmai titokként kezelem. Szülőt partnerként kezelem mindvégig, olyan mértékben tájékoztatom, ami a szakmai munka eredményessége szempontjából fontos, ezt az információt a gyermekkel előtte egyeztetem.

A titoktartásnak vannak korlátai. Ha a gyermekre, vagy bárki másra veszélyes lehet ami tudomásomra jutott, abban az esetben tájékoztatom a szülőt, illetve más szakember bevonására hívom fel a figyelmet.