Kamasz coaching
Szülők gyakran szembesülnek kihívásokkal a kamasz gyermekeik nevelése során. A fitaloknak pedig káosz az egész világ.
Fontos számomra, hogy szülő és gyerek utat találjon egymáshoz.
Coaching során segítek a kamaszoknak abban, hogy jobban megértsék saját magukat, megerősítsék az önismeretüket és hatékonyabb módon kezeljék a kamaszkorra jellemző problémákat.
Szülők számára tolmácsként működöm, hogy megértsék mi zajlik épp a gyermekükben. Segítek, a gyermeknevelési kérdésekben, határhúzásban, konfliktuskezelésben.
Szülő-kamasz coaching
- Negatív az önképe, hullámzó a kedve?
- Nehezen kezeli a stresszt, a teljesítménynyomást?
- Változás volt az életében, vagy változás előtt áll?
- Megnőtt a konfliktus köztetek?
- Céltalan? Nem találja a helyét?
- Pályaválasztás előtt áll?
Vannak helyzetek, mikor külső segítséget kell kérni olyan szakembertől, aki más szemüvegen keresztül látja a gyermeket.
Jövőorientált ifjúsági coaching
- Nem tudod ki vagy, és merre tarts?
- Bizonytalan vagy hol helyezkedj el?
- Párkapcsolati nehézségeid vannak?
- Nincs önbizalmad?
- Megmagyarázhatatlan érzések vannak benned, ami miatt aggódsz?
- Túl sok a teher, és nem bírod egyedül?
- Nem jössz ki a szüleiddel?
- Teljesítményed nem tükrözi a tudásod?
Fordulj hozzám bizalommal, segítek megtalálni önmagad!
♦ Szülő-kamasz mediáció
Ez az időszak gyakran jár konfliktusokkal, amit szülőként nehéz megfelelően kezelni. Belefárad az ember, ha mindig rossz zsarut kell játszania.
Segítek konkrét konfliktushelyzetek kezelésében és hatékony konfliktusmegoldó stratégiák kialakításában.
♦ Stresszkezelés
Nem is hinnénk mennyi stresszhelyzet adódhat a tinédzserek életében. Nézzünk párat..
- iskolai stressz (vizsgák, befejeződő határidők, teljesítménykényszer),
- identitás keresés (ki vagyok, milyen vagyok, honnan jövök, merre tartok)
- baráti konfliktusok (beilleszkedés nehézségei, elutasítás vagy kiközösítés érzése)
- családi problémák (szülőkkel való konfliktusok, családi változások)
- testi változások (testkép kialakulása)
- pályaválasztási stressz (jövőbeli tervek kialakulatlansága, továbbtanulás)
Segítek a stresszforrások felismerésében és azok kezelésében. Relaxációs technikákat és mindfulness gyakorlatokokat tanítok.
♦ Készségfejlesztés
- Önismeret (egyéni értékek, célkitűzések és érdeklődési területek azonosítása)
- Kommunikációs készségek (hatékony kommunikáció, konfliktuskezelés és problémamegoldás fejlesztése)
- Döntéshozatali Készségek (célok kitűzése és hosszú távú tervek készítése. Döntések meghozatalának folyamata és következmények átgondolása.)
- Szociális Készségek (baráti kapcsolatok építése és fenntartása. Empátia fejlesztése és mások érzéseinek megértése.)
- Önállóság és Felelősségvállalás (Az önállóság növelése mindennapi tevékenységek és döntések terén. Felelősségvállalás saját cselekedeteikért és döntéseikért.)
Árak, lemondási feltételek.
Egyéni konzultáció ára: 13.000Ft/60 perc
Pályatanácsadás ára: 22.000 Ft/1,5 óra
Lemondást az időpont előtt 3 nappal tudom elfogadni következmények nélkül. A 72 órán belüli lemondás esetén a konzultációs díj 25%-a, 24 órán belüli lemondás esetén a konzultációs díj 50%-a kerül kiszámlázásra. Lemondást kizárólag írásban, elektronikus üzenetben tudom elfogadni.
A kamaszok készségfejlesztése egy komplex folyamat, amelynek támogatásához coaching, mentorálás és szülői támogatás egyaránt hasznos lehet.
Segítek abban, hogy hogyan lehet feldolgozni és kifejezni az érzelmeket, valamint hatékony stresszkezelési módszereket tanítok.
⇒ A coaching folyamata általában rendszeres találkozókból áll, ahol a kamasszal közösen dolgozok az előre meghatározott célkitűzéseken.
Segítek a fiatalnak megérteni és felderíteni az érzéseit, gondolatait és motivációit, és megtalálni a saját útját.
Minden kamasznak más az állapota, ezért a coaching folyamata minden esetben egyedi és személyre szabott.
Foglalkozásaim során, szociálpedagógiai képzettségem, az iskolai szociális munkában szerzett tapasztalatom egészítem ki a gyerekcoaching (Brief,és a Kids’Skills) módszertanával.
Hihetetlen nagy lehetőséget látok a kamaszokban, megvan bennük minden, ami csak arra vár, hogy valaki bízzon bennük, támogassa, és ne engedje el a kezüket mindaddig, míg maguk is elhiszik mennyire értékesek.
Ahol hallhattál a témában
Mentőöv a zűrzavarban
1. rész
Kamaszok megküzdésének színterei
2. rész
Gyakran ismételt kérdések
Velem sem beszél, miért nyílna meg egy idegennek?
Mi mindent elmondtunk szüleinknek? Nem, mert annak tétje volt. Megbántom, csalódik bennem, terhet rakok rá, és ezt a gyerekek nem szeretnék. Egy külső szakemberben bíznak, hogy segítik őt, mert ő is úgy működik mint mi, jó kibesszélnie magából.
Hogyan tudja megfogalmazni egy gyerek, hogy mi a célja?
Kérdezek, sokat sokat kérdezek. Azt a vágyott képet járjuk körbe, ahol már nincs jelen a probléma. Gyermek azt mondja ” Nem akarok szorongani, az iskolában.” Itt az én szerepem kideríteni mit jelent számára az, ha nem szorong, akkor milyen? Az ő válasza lesz a kitűzött cél; pl. felszabadult, laza, Innentől a szerződésünk tárgya ez a cél, és ezért dolgozunk.
Mi a helyzet, ha olyan célt szeretne, ami nehezen teljesíthető?
Vegyünk egy példát. Ha azt mondja, hogy el szeretne költözni otthonról? Ezt a célt a továbbiakban eszközként jelenítem meg számára. Milyen különbséget jelentene az életébe az elköltözés? Ez milyen eredményekkel járna? Kérdések, és a beszélgetés mentén egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy mi az amin változtatni kell ahhoz, hogy boldogabb lehessen, felmérjük kik, és mi támogatják ebben. Lehetővé tesszük,hogy a fiatal felfedezze mi is az, amit akar az élettől.
Hány éves kortól ajánlott a foglalkozás?
Gyermekek személyisége 10 éves kor felett érik meg arra, hogy önállóan vele is foglalkozzak. Ekkorra alakul ki a gyermeknél az autonóm erkölcs, ami azt jelenti, hogy a szabályokat már nem engedelmességből, hanem belátásból követi. Eben az időszakban jelenik meg az önismereti igény. „Milyen vagyok?” „Mire vagyok képes?”
Megtudhatom mit mond a gyerekem? Jelen lehetek a coaching során?
Első alkalommal a szülővel beszélek, elmondja mit lát a gyereken, mik a félelemei. Ezt követő alkalmakkor a gyerekkel dolgozom, amikor szükséges bevonom a szülőt. A coaching folyamat során a titoktartás kötelez. Az elhangzottak a gyermek és köztem maradnak, ezt szakmai titokként kezelem. Szülőt partnerként kezelem mindvégig, olyan mértékben tájékoztatom, ami a szakmai munka eredményessége szempontjából fontos, ezt az információt a gyermekkel előtte egyeztetem.
A titoktartásnak vannak korlátai. Ha a gyermekre, vagy bárki másra veszélyes lehet ami tudomásomra jutott, abban az esetben tájékoztatom a szülőt, illetve más szakember bevonására hívom fel a figyelmet.